2012. március 3., szombat

Dango torta nr.3.


És ismét egy Dango-daikazoku torta készült, ezúttal sárgában, ezúttal Vilma 2 éves születésnapjára. Julcsi ragaszkodott a "nyaklánchoz", amit ő is segített meggombócolgatni. Vilma meg felvágni segítettm hiszen ő azért már nagylány!

A tesói itt és itt vannak. Már csak nekem nem volt Dango tortám, de majd májusban, a névnapomra csinálok egyet magamnak is. Talán kéket.

Belül csokis piskóta, csokis tejszínkrém.


Hozzávalók:

3 tojásból kakaós piskóta

3 dl tejszín

15 dkg csoki és tejcsoki, fele-fele

ha nem elég édes, plusz porcukor


A piskótamasszából 2 lapot kenek, egy nagyobbat és egy kisebbet. 180 fokon megsütöm őket, közben egy félgömb-fromát (nekem tésztaszűrő) kibélelek folpack-al. Még melegen kibélelem a piskótával. Felolvasztom a csokikat, és visszahűtöm kb 28 fokosra. Felverem a tejszínt, és óvatosan összeforgatom a csokival. Ha kell még bele, szitálok hozzá porcukrot. Betöltöm a tortát, felváltva krém és méretre vágott piskótakör. Az alján kicsit kisebb kört hagyok, mint adná magát, és "visszahajtom" a piskótát, hogy ne teljesen félgömforma legyen. Így dermesztem meg. Kb 5-6 órát hagyom hűtőben. Kívülről lekentem egy kis félretett sima tejszínhabbal, és így burkoltam le sárgára színezett marcipánnal.



3 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a 2 éveseket! :)
    Amúgy minden egyes alkalommal, hogy írtad ezt a dango dolgot, elgondolkoztam, hogy mi is lehet ez, de most megkerestem góglin! :D Na igen, a japán sorozatokban nem vagyok otthon. De aranyosak. :)

    VálaszTörlés
  2. A torta szép. Én se tudtam rájönni a dango mibenlétére, még a videót megnézve se. De rákeresve megtudtam, hogy egy gombóc formájú japán étel.

    VálaszTörlés
  3. Bizony, általában tofuból vagy rizsből csinálják, és már nagyon régóta tervezem, hogy csinálok én is, csak jó sok különleges hozzávaló kell bele, de majd ha egyszer arra járok, betérek az ázsia-boltba, és beszerzek mindent :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...