2012. január 10., kedd

Dango torta nr.2.


Tegnap volt a zzzuram névnapja, és ő is egy dango-tortát szerett volna, a Dango Daikazoku-ből. Színnek a fehéret választotta, a kalapot saját felindulásból biggyesztettem a fejére, hogy ne legyen olyan egyhangú (bár a videóban kalapos dango nincs, dehát ez van.)

Férjuram kitalálta, hogy most akkor mindenkinek a következő születés-/névnapjára Dango-torta legyen, mindenkinek más, és akkor mindenkinek lesz Dango-tortája. Éljen :) Julcsinak már volt, úgyhogy már csak 2 van hátra.

Belülről mandulagrillázsos csokikrém és sima fehér piskóta van.


Hozzávalók:


6 tojásból piskóta

20 dkg vaj
15 dkg étcsoki
25 g kakóvaj
1/4 l tej
25 g krémpor
1 tojássárgája
5 dkg cukor


A grillázshoz: 10 dkg cukor, 10 dkg mandula


A piskótamasszát 3 vékony lapnak kikenem zsírozott-lisztezett tepsire, 180 fokon megsütöm. Melegen még leszedem a tepsiről, és konyharuhában feltekerem.

A grillázshoz felolvasztom a cukrot, közben felaprítom a mandulát. Mikor már szép aranybarna színű a cukor, beletezsem a mandulát, még 10-20 másodpercig kevergetem, majd olajjal lekent sütőpapírra/alufóliára öntöm, és hagyom megdermedni. Mikor kihűlt, apróra töröm/vágom.


A krémporból, tojásból, tejből és cukorból aranykrémet főzök (csak a vajat kihagyom). Mikor még jó meleg, belekeverem a kakaóvajat és a csokit. Mikor kihűlt, a vajat jó habosra kikeverem, és hozzáadom a krémet, majd a felaprított grillázst is belekeverem.
Az egyik lapot egy fóliával kibélelt (legnagyobb) szűrőbe tettem, és ahogy adta magát, kivágtam a felesleges részeket. Így betöltögettem a tortát, az aljára előre kivágtam egy megfelelő méretű kört, és még erre rá raktam két kisebb kört, hogy "dango-formája" legyen (nem lett.). Kifagyasztottam, kicsit farigcsáltam, majd lekentem sima vajkrémmel (5-10 dkg vaj, plusz némi porcukor), és úgy burkoltam be pillecukorból készült fondant-al. Nekem ez sokkal jobban bejön, mint a porcukorból készült verzió, sokkal kevésbé szakad. Nekem.




2 megjegyzés:

  1. Bár Dangoékat nem ismerem, a Dango tortáid jók lettek! Helyes ez a kalapos is, a zöldnek pedig nagyon kellemes a színe!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen :) A videót érdemes megnézni, szerintem nagyon aranyos kis szám!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...