2012. március 30., péntek

Formakenyér


Kenyeret is gyakran sütök, csak sose fotózom, mert nem nagyon szoktam semmi extrát csinálni velük. Már régóta tervezem, hogy sütök egy ilyen kerek kenyeret, amit még régen szoktunk volt venni, ha jól emlékszem Erdélyi kovászolt kenyér néven, bár ebben most egyáltalán nem vagyok biztos.

A lényeg a lényeg, hogy teganp egyébként is egy kisebb kenyeret akartam csak sütni, és akkor megláttam egy papírcsíkot. Amiről eszembe jutott, hogy miért ne? Miért ne sütnék éppen most olyan bizonyos fajta kenyeret?

Szóval elővettem egy ilyen edényt, belevágtam sütőpapírt, és ebben sütöttem meg. És szép lett :) Nekem legalábbis tetszik.

A recept egyébként Moha kenyere alapján indult, de már elég régóta nem csekkoltam, szóval biztosan alakult időközben valamicskét.



Hozzávalók:

20 dkg BL 80 kenyérliszt

5 dkg teljes őrlésű liszt

5 dkg teljes őrlésű tönkölyliszt

10 dkg öregtészta (ezt is Mohától)

1 ek burgonyapehely

1 ek só

0,5 dkg élesztő

2 dl víz



A öregtésztát az élesztővel, a (langyos) vízzel és 10 dkg kenyérliszttel összekeverem, és hagyom egy órát éledni. Ezután minden mást hozzákeverek és szép sima tésztát gyúrok belőle (nekem ez legalább 10 perc dagasztást jelent). Fél órát kelesztem, átgyúrom, megint fél óra, majd eztán teszem bele a formába, és így is hagyom legalább fél órát kelni.

Ha szépen megkelt, a tetejét lekenem kis tejjel, majd 200 fokos, gőzös sütőbe teszem. 10 perc után leveszem 180 fokra, majd további fél óra után tűpróbát végzek. Ha még ragad valami a tűre, leveszem a hőfokot 160 fokra, és addig sütöm még, amíg a tű teljesen tisztán nem jön ki. Rögtön kifordítom a formából, rácsra teszem kihűlni, a tetején hidegvízzel kicsit megmosogatom, és így lesz szééép cserepes.



Valamint:

Létrejött egy új gasztroblog gyűjtőoldal, tessék nézegetni :) Magyar gasztroblogok széles listájával találhatjátok szembe magatokat az alábbi képre kattintva:

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye


2 megjegyzés:

  1. Iiigen, pontosan így hívják! (A minap bementem egy kornspitzért a tescóba, és miközben zacsit kerestem, pont egy ilyen mosolygott az arcomba :)

    VálaszTörlés
  2. Jójeeee, tök jól emlékszem ezek szerint, mert én már vagy 3 éve nem láttam ilyet :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...