2012. március 28., szerda

Hambugerzsömle


Már csomószor sütöttem zsömlét hamburgerhez, de valahogy nem jutott eszembe kifejezetten hamburger-zsömlét sütni, mindig csak simát csináltam, mert ha nem én sütöm, akkor a boltban is a simát veszem hozzá. De most eszembe jutott, és első utam Limara oldalára vitt, ahol találtam is egy receptet, amit nagyjából követtem is, és jól sikerült, legalábbis előre biztosan. Szépen megkelt, puha és szép lett a bélzete is, meg finom is volt.

Annyi volt benne a változtatás, hogy, mivel nem volt joghurt itthon, tejföl került a helyére, meg nekem a 2 dl tej kevés volt, nekem 3 dl került bele. Mondjuk kenyérliszttel dolgoztam, lehet, emiatt.


Hozzávalók:

60 dkg kenyérliszt

2 dkg élesztő

3 dl tej

2 2k cukor

1 tk só

10 dkg tejföl

4 dkg olaj

1 tojás + 1 kenni (ami a kenésből megmaradt, felhasználtam a fasírthoz -amiről azóta sem csináltam fotót...)


Felfuttatom az élesztőt a langyos tejben, majd minden hozzávalót jól összedolgozok, dagasztom vagy 10-15 percig, amíg szép sima nem lesz a tészta, hólyagot nem vet. Eztán kelesztem fél órát, átgyúrom, újabb fél óra, majd megformázom. Én Limarával ellentétben nem 9, hanem 10 zsömlét készítettem ebből az adagból. Így is keleszettem vagy 20 percet, majd bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, lekentem a szömiket, megszórtam szezámmaggal, majd mikor bemelegedett a sütő, gőzös sütőtérben megsütöttem (forró víz egy tepsiben a sütő aljába, vagy a paraszti-megoldás -amit én alkalmazok- egy pél pohár vizet löttyintek a sütő aljába).

Kb 15-20 perc alatt szépen megsülnek.


Mi, mint vegák a fent linkelt fasítot tesszük bele a hús helyett, és nagyon finom :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...