2010. május 11., kedd

Ünnepi málnatorta



Végülis ez is saját recept lett, csak az alapötlet származik a Varázslatos torták című könyvből.


Hozzávalók:


Piskóta:

4 tojás

8 dkg cukor

11 dkg liszt

1 dkg kakaópor


Omlós tészta:

10 dkg darált mandula

11 dkg liszt

14 dkg vaj

7 dkg porcukor

vaníliás cukor, reszelt citromhéj ízlés szerint


Krém:

7 dl tejszín

30 dkg málna

ízlés szerinti porcukor




Először összegyúrom az omlós tészta anyagait, hűtőbe teszem leaglább 1 órára. Közben elkészítem a piskótát, hagyom kihűlni. Kinyújtom az omlóstésztát, kiszúrom a tortakarikával, 180 fokon megsütöm. Mikor mindkettő tészta kihűlt, kettévágom a piskótát, és elkészítem a krémet. A málnát összeturmixolom, édesítem. Felverem a tejszínt, és lazán hozzákeverem a málnát (egy részt málna nélkül hagyok, csak cukrozom). Betöltöm a tortát: alulra és felülre kerülnek az omlós lapok, középre meg a két piskóta. Körös-körül bevonom tejszínhabbal, körbehúzom tortafésűvel, tejszínhabrózsákat nyomok körbe (én 20-at mert sokan voltunk). A csokipasztillákat jó előre elkészítettem, hogy rendesen megdermedjenek. A marcipánt meggyaromával színeztem meg. Ezek csak az utolsó pillanatban kerültek a tortára, mert a hűtőben megizzadtak volna.




2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nem tettél bele valamilyen fixálót a krémbe, hogy ne essen össze? Ha előző nap csinálom meg, milyen állapotban lesz?
    Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Hú, nem emlékszem, de ha nem írtam le, valószínűleg nem. Nem az összeeséstől félnék, hanem attól, hogy levet ereszt.
    Lehet helyettesíteni a tejszín egy részét növényi tejszínnel, az segít. Ha előző nap csinálod meg, mindenképp kell bele valami. Akár a növ. tejszín, akár hidegen elkészíthető pudingpor, zselatin, vagy agar-agar.
    hajrá!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...