2010. május 29., szombat

Mézes-fokhagymás zsömlék


Ezt tegnap találtam ki, miközben kenyeret sütöttem. Ugyanis abba valamiért kis cukor helyett kis mézet tettem, közben pedig a nagyobbik lányom egy fokhagymát operált. És akkor arra gondoltam, hogy egy mézzel és fokhagymával készült kenyér/zsömle/bármi finom lehet, úgyhogy sütöttem ezt is.


Hozzávalók:


50 dkg liszt

3 dl tej

25 g élesztő

5 dkg méz (nálom most vadgesztenye volt kézél)

5 gerezd fokhagyma (de legközelebb többet fogok beletenni)

1 ek só


A tejben feloldom a mézet és az élesztőt, meglangyosítom, kis lisztet szórok a tetejére, felfuttatom. A sót elkeverem a liszttel. A fokhagymát belenyomom a kész kovászba, majd összegyúrom a tésztát. Kelesztem, átgyúrom, kelesztem. 8 egyenlő részra osztottam a tésztát (nálam 107 grammosak lettek kábé), zsömlét formáztam belőlük, és 200 fokon megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...