2010. május 10., hétfő

Sós vágott teasütemény




Ez egy elég egyszerű, gyors és finom sütemény. Én az eredeti cukrásztankönyv szerinti recept alapján készítem.


Hozzávalók:

50 skg liszt

30 dkg vaj/margarin (én felesbe szoktam)

150 ml tejszín (tapasztalataim szerint mindegy milyen)

3 tojássárgája

2 dkg só

szórásra: mák, szezámmag, köménymag, reszeltsajt, stb...


A vajat elmorzsolom a liszttel. A tejszínben feloldom a sót, és hozzákeverem a tojássárgákat, majd hozzáöntöm a liszthez. Jól összegyúrom, majd kinyújtom kb 1-1,5 cm vastagra. Lekenem tojással, lehet mintázni a felületét (de ez nem nagyon látszik meg a kész süteményen általában), majd szórom. Ha sajttal szórom, érdemes a lereszelt sajthoz egy kevés lisztet keverni, így nem tapad össze a sajt, szép egyenletes lesz.


Eztán letakarom és hűtőbe teszem min. egy órára. Ha kipihente magát, begyújtom a sütőt 200 fok körülire, és felvágom a tésztát azonos méretű kockákra / téglalapokra / rombszokra, de akár kiszúrni is lehet. A visszamaradt tésztából én rudacskákat szoktam sodorni, és azt is megsütöm. Gyorsan sül. Akkor jó, ha a tetején kezd megbarnulni, ez olyan 5-10 perc.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...