2012. február 7., kedd

Grillázsos bonbon


Ismét bonbon készült, bő egy hónap szünet után :) Ezúttal a Néemtországból hazalátogató keresztanyukámnak és a lányának (azaz az unokatesómnak, aki szintén kissé csokimániás, ugye, Dorka? :P)

Dobozt is csináltam hozzá, amihez csak egy szép papír, egy üres teásdoboz és némi hobbiragasztó szükségeltetett.


Hozzávalók:

(15 db)


1/4 dl tejszín

2 dkg étcsoki

2 ek felaprított dió(/mandula/mogyoró/...)

4 ek cukor


temperált csoki a burokhoz (kb. 5 deka van belőle felhazsnálva de természetesen több kell ahhoz, hogy jól meg lehessen csinálni).


A szokásos módon elkészítem a burkot. A töltelékhez felforralom a tejszínt, ráöntöm a csokira és simára keverem. A cukrot felolvasztom, majd mikor már szép aranybarna, hozzákeverem a felaprítottdiót, és kevergetem még egy picit. Eztán oljajjal vékonyan lekent felületre terítem, és mikor kihűlt, felaprítom. Meg persze hozzákeverem a ganache-hoz.

Belenyomkodom a megdermedt csokiburkokba, hűtöm kicsit hogy sziládruljon, majd lezárom a melegen tartott csokival.


Nekem most ez lett a kedvencem a gyömbéres-lime-os után (de persze én imádom a grillázst minden formájában, szóval ez nem meglepő).



2 megjegyzés:

  1. Hű, de szépek lettek! Finomak lehetnek.

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Szerintem finomak lettek, remélem a "célszmélyeknek" is ízlett. Vagy ízleni fog.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...