2011. május 1., vasárnap

Bonbon anyáknapjára


Idén virág helyett bonbonnal leptem meg anyukámat anyáknapján :) nem ellenkezett. Az ízesítés mézes-kávés-narancsos, így, mind egyben, és teljes hirtelenséggel alakított saját költeményű recept alapján. ez az adag töltelék kb. 20 db bonbonhoz elég.



Hozzávalók a töltelékhez:


0,5 dl tejszín

50 g étcsoki

1,5 ek méz

10 g kandírozott narancshéj

1 lapos kk instant kávé


A narancshéj kivételével mindent egy kis lábosba teszek, lassan, kevergetve felforralom, majd hozzákeverem az apróra (agyonapróra) vágott narancshéjat.

A bonbon "vázához" az étcsokit gőz fölött úgy 42 fokosra melegítem, majd (lehetőség szerint márványlapon) temperálom. VAGY ami kissé egyszerűbb temperálási mód: a csokinak csak kb a harmadát olvasztom fel és melegítem 42 fokosra, majd a tűzről levéve folyamatosan hozzákeverem a többit, amíg 28-30 fokos nem lesz.



Ezután teletöltöm a formákat, és rázogatom, ütögetem..stb őket, hogy a levegőbuborékok kijöjjenek. A csokit a formákban hagyom legalább 5 percig, majd szépen visszaöntöm az edénybe. Ott fog maradi a szélén szépen a bonbonunk külseje. Mikor ez megdermedt, egy nejlonzacsiba töltöm a tölteléket, lyukat vágok a végére, és úgy 80%-ig töltöm a vázakat. Mehetnek a hűtőbe dermedni. Én rásegítettem egy kis fagyasztózással :)


Mikor már eléggé megdermedt a töltelék is, ismét az egészet jóóól összecsokizom, a felesleget egy kártyával lehúzom a forma tetejéről. Mikor ez is megdermedt, a felesleges csokit lekaparom, majd kipattintom a formából a kész bonbonokat :)


A tölcsérnél a lezárást kiévve ugyanígy járok el, a "kosárkánál" pedig szintén a lezárás eltérő: itt egy kiskanállal adagolok némi csokit a töltelék tetejére, majd rázogatva elegyengetem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...