2011. március 31., csütörtök

Kuglóf


Tegnap hoztam haza a végre kiégetett kuglófsütőmet! Ez a nagyobbik verzió, készült egy kisebb is, azt még nem hoztam el, mert ráragadt egy darab agyag, a máz meg nagyon hülyén folyt el rajta, arra még vár egy kis csiszolás. Ebbe egy 30 dkg lisztből készült kuglóf pont jól belefért. a hozzávalókat azért fél kilóhoz írom, mert általában ennél nagyobb egy kuglófforma. (Dehát akkora rögöt én nem BÍROK középre fogni a korongozón)

Maga a kuglóf amúgy kívülről nem lett nagy szám, még sülhetett volna 10 percet, akor kicsit jobban tartaná a formáját, de majd legközelebb. Ízre viszont jó lett :)


A képek megint rossz minőségüek, még mindig, igen. Már várom vissza a fényképezőgépünket, nagyon. Nem pont ezért, de ezért is.


Hozzávalók:


50 dkg liszt

3 dl tej

3 tojássárgája

10 dkg vaj

10 dkg porcukor

3 dkg élesztő


Az élesztőt felfuttatom a tejben kevés cukorral és liszttel. Közben a vajat kihabosítom a többi cukorral, majd hozzáadom egyesével a tojásságákat is, majd a kész "kovászt", és a lisztet is. Nekem most nem került bele, de vaníliás cukor és reszelt citromhéj is mehet bele nyugodtan.

Ezt a tésztát KEVERJÜK! Tehát fakanállal kell kidolgozni, nem baj, ha nagyon lágy. Ha iszonyúan ragad, mehet hozzá még kis liszt. Megkelesztem, egyszer átgyúrom közben, majd ketté osztom. Az egyiket kinyújtom téglalap formájúra úgy, hogy a hossza kb. annyi legyen, hogy körbeérje belül a kuglófformát. A másik részbe kakaóport dolgozok, majd ezt is kinyújtom és a fehér lapra teszem. Összetekerem, majd beleteszem a formába. Még ebben is keljen 20 percet, aztán mehet a 190 fokos sütőbe.

Fél órát biztos süt, de érdemes tűpróbálval ellenőrizni.


És a forma egyedül :)




2 megjegyzés:

  1. úristen, te lány, nagyon tehetséges vagy! Ezek az agyagcuccok gyönyörűek. Döbbenet miket leművelsz :D

    VálaszTörlés
  2. Azért ehhez nem kis segítséget kaptam a tanártól :D Egyébként imádok korongozni, minden héten azt várom hogy legyen már megint gyorsan szerda hogy mehessek :) De azért a nagyrészét még elrontom, nem vagyok még túl tapasztalt, kb fél éve kezdtem.
    De köszi :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...