2011. április 5., kedd

Lekváros táskácskák


Nem nagyon volt itthon semmi, de szerettem volna már sütni valamit. Szokatlan módon még sima fehér liszt sem volt, de találtam egy darab vajat a hűtőben, úgyhogy a vaj létezésének tudatában ezt ötlöttem ki. A recept a fejemben alakult ki, készítés előtt 2 perccel.. Nem egy hűdenagy adag, konkrétam 23 darab táskácska jött ki belőle.


Hozzávalók:


15 dkg teljesőrlésű liszt

8 dkg vaj

1 nagy ek méz

4 ek tejszín


tölteléknek bármilyen nem túl folyós lekvár (nekem cseresznye-meggy)



A tészta alapanyagaiból sima tésztát gyúrunk, hűtőbe tesszük 15 percre. Ezután kb 3 mm vékonyra nyújtjuk, és egy "ischler-szaggatóval' köröket szúrunk ki. Ezeknek a közepére megy egy-egy kiskanál lekvár. Az alsó szélüket kicsit bevizezzük, így jobban tapad, mikoris következő lépésként félbehajtjuk a köröket. Villával a szélüket egybenyomogatjuk.

180 fokon kb 8 perc alatt sülnek meg.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...