2011. március 12., szombat

Mandulás kókuszgolyó


Hát, nem fogok hazudni, de amikor nekiálltam ennek a sütinek, még teljesen más elképzeléseim voltak a végeredménnyel kapcsolatban. Keresztanyukám hozott Németországból egy -nem túlzok- rakatnyi ostyatallért, gondoltam néhányat összetöltök egy fehércsokis trüffellel vagy ganache-al, amibe teszek mandulát vagy törökmogyorót, aztán kimártom fehércsokiban, mint egy ischlert. Aztán még kitaláltam hozzá, hogy ezt így még kókuszreszelékben is megmártogatom. Tehát egy rafaello szerűséget akartam már formában.


Végülis menet közben -mint látható- megváltozott kicsit a dolog. Talán mert az ostáyk puhábban voltak, mint szerettem volna, és nem volt kevdem megpirítani őket, vagy talán mert egy ideje gondolkozom egy kifordított kókuszgolyó kitalálásán, vagyis elkészítésén már (hamarosan azt is tuti csinálok).


Hozzávalók:


10 dkg fehércsoki

0,7 dl tejszín

2 dkg vaj

5 dkg darlát hántolt mandula

5 dkg kekszdara

kókuszreszelék a forgatáshoz.


Az első három hozzávalót közepes lángon felfőzöm, majd hozzákeverem a mandulát és a kekszport. Kihűtöm, hűtőbe teszem, és hagyom jól megdermedni. Ezután kis golyókat formálok belőlük, és kókuszreszelékbe hempergetem őket.

Kicsit azért a rafaello hatás megmaradt :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...