2011. március 28., hétfő

Torta ikreknek


Ez a kétízű torta a férjem kereszszüleinek készült, akik történetesen ikertestvérek. A fehér borítású erdeigyümölcsös tejszínkrémet rejt, a barna pedig főzött alapú gesztenyés vajkrémet.

Mindkét torta 8 szeletes, az egyikből kivágtam egy részt, hogy illeszkedjenek, de külön burkoltam őket.


(Bocsánat a szörnyű minőségű képekért, a fényképezőgépünk még mindig nem funkcionál.)



Hozzávalók:


Gyümölcsös:


4 tojásos piskóta

25 dkg fagyasztott erdei gyümölcs

kb. 1/2 dl víz

10 dkg cukor

3 dkg pudingpor (nekem epres és vaníliás vegyesen volt)

4 dl tejszín


A felengedett gyülölcsökből, vízből, cukorból és pudingporból krémet főzök. Ha kihűlt, felverem a tejszínhabot, és egy kicsit hozzáforgatok a krémhez, majd azt hozzáteszem a tejszínhabhoz, és óvatosan összeforgatom, majd betöltöm a 3-ba vágott piskótakarikába. Kívül is körbekenem mindenhol (jójó, az alján nem).


Gesztenyés:


4 tojásos kakaós piskóta (nekem most csak féladag kakaópor jutott bele, mert közben elfogyott, hehe)

Krémnek ugyanazt használtam, mint a legutóbbi torta alsó részénél, csak fél adagban.

A háromba vágott karikába töltöm, körben is bevonom kívül. (Ez egy értelmetlen mondat volt.)


Burkolásra Kiskukta féle fondant-ot használtam, kisebb változtatásokkal (dupla adag zsiradék került bele, és szőlőcukor, mert még bőven kellett volna bele szárazanyag, a porcukor meg elfogyott...)



2 megjegyzés:

  1. hát ez hihetetlen. Tegnap már írtam egy bejegyzést, de akkor valamit elronthattam, mert nyoma sincsen. Mindegy, csak annyi volt, hogy nagyon-nagyon ötletes a torta, és gyönyörű a kivitelezés!

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Nem nagyon szoktam ezt a fondant-ot használni, nekem valahogy a marcipán könnyebb. Dehát az drága. Ezen meg még fejlesztenem kell :/

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...