2011. március 12., szombat

Epres-csokis cupcake


Na, a cupcake volt az a süti, amiről azt hittem, hogy a közeljövőben tuti nem csinálok. Aztán a barátnőim kitalálták hogy menjünk el a SugarShop-ba, de aztán mégis máshova megyünk, úgyhogy inkább készítünk magunk színes édességeket. Az alapötletet Pixie-től vettem, de aztán tök más lett, csak a "rózsa" hasonló. A tészta receptjének kiinduló pontja a korábban említett német sütiskönyvből van, de mivel azt nem értem, nem tudom, ugyanaz-e a menet. A mennyiségeken mindenesetre változtattam.


Hozzávalók:

(6 darabhoz)


10 dkg liszt

7, 5 dkg vaj

5 dkg étcsoki

2 nagy tojás

6 dkg cukor

1 kk sütőpor


A vajat felolvasztom, hozzáadom a csokit, azt is felolvasztom, majd hagyom kicsit hűlni. Közben felverem a tojásfehérjéket a cukor 2/3-ával jó keményre, majd a maradék cukorral a sárgákat is, és apránként a csokis vajat is hozzáadom. Nem kell megijedni, besűrűsödik. Kis habbal lazítom, majd a sütőporral elkevert liszttel együtt a habba forgatom. Én itt tettem hozzá kb 30 ml vizet még. Szétosztom 6 muffinpapírral bélelt muffinformába, majd 180 fokon megsütöm. Jó nagyra megnő :) Nekem le is kellett kicsit vágnom a tetejükből utólag.


A krémhez veszek

2,5 dl tejet

25 g epres pudingport

5 dkg cukrot

20 dkg vajat.


A hozzávalókból krémet főzök, majd még melegen hozzákeverem a vaj 1/3-át. Mikor kihűlt, a maradék vajat kihabosítom, és apránként belekeverem a krémet. Dermesztem, majd nagy csillagcsöves habzsákba töltöm, és csigában ráfecskendezem a muffinok tetejére, majd megszórom franciadrazséval (kicsit belenyomkodom a krémbe őket).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...