2011. március 7., hétfő

Vilma tortája a bulira


Az első szülinapi bulira egy emeletes tortát készítettem. Az alsó szint a felnőttek számára készült, főzött alapú gesztenye-vajkrémmel, a felső a babákoknak, meggyes-mákos tésztával, meggykrémmel. Csokigallért csináltam nekik (elég rosszul sikerült mert túl vékony lett, foltozni kellett, és a tetejüket is csokival vontam be. Díszítésül kis doboscukor spirálokat csináltam.


Hozzávalók:


Felső szint:

Tészta:

10 dkg darált mák

10 dkg fehér liszt

5 dkg tk. liszt

5 dkg szőlőcukor

5 g szódabikarbóna

40 g olaj

kb. 2 dl víz

valamennyi jó darabos meggylekvár vagy fagyasztott meggy


Krém:

Igazából szemre csináltam, valamennyi darabos meggylekvár/befőtt eléggé sok lével, plusz vaníliás pudingpor, kb 30 g.


A tészta hozzávalóiból masszát kevertem, és kb. 45 percig sütöttem a kisméretű tortakarikában 180 fokon.

A krémhez a lekvárt felforraltam, és a kicsi vízben feloldott pudingport hozzákevertem, megvártam míg rottyan párat, majd levettem a tűzről. Mikor mindkettő kihűlt, a "piskótát" 3 lapra vágtam, és megtöltöttem a krémmel. Kívülre nem kentem.


Alsó szint:

Tészta:

Sima mezei kakaós piskóta 8 tojásból.


Krém:

0,5 l tej

20 dkg cukor

5 dkg vaníliás pudingpor

3 tojássárgája

40 dkg vaj

2 csomag fagyasztott gesztenyepüré (talén fél kiló? nem emlékszem hány grammosak voltak)

30 dkg kiengyedett fagyimeggy


A krém hozzávalóiból a tojásig (mármint a felsorolást nézve) krémet főzünk. A vaj 1/3-át melegen belekeverjük. Mikor kihűlt, a maradék vajat kihabosítjuk, és apránként hozzáadjuk a krémet, majd az összenyomott gesztenyét is. Hűtőbe tesszük, had dermedjen kicsit. Ha már nem folyik, 4 lapba vágom a piskótát, betöltöm a krémmel, minden szinten belenyomkodom a meggy harmadát.


Az emelet megtartását hurkapálcikák és fóliában bevont kartonkörökkel oldottam meg.

A cukordíszekhez cukrot olvaszottam, s a habzsák idomcsöveit jól beolajoztam. Egy fakanál végére zsepit tekertem, így nyomtam rá a csöveket, így lehetett forgatni. Forgatás közben cukrot csurgattam rájuk, majd mikor kihűltek a csövek, leszedtem a díszeket. Kb. 3/10 tönkrement, de ez egész jó arány, azt hiszem :)

A tortára úgy raggattam fel őket, hogy az aljukat picit olvasztott csokiba mártottam, amiből aztán a felső emelet tetejére alkottam egy "Vilma 1" felirtatot is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...