2010. június 2., szerda

Virág alakú epertorta Julcsinak


Ez is még Julcsi szülinapjára készült, a nagycsaládi ünneplésre. Tulajdonképpen majdnem olyan mint Vilma keresztelői tortája, csak epres a tejszínhab, és megfordítottam a tészták színét: az omlós lett a sötét, a piskóta a világos.


Hozzávalók:


PISKÓTA

5 tojás

10 dkg cukor

10 dkg liszt

2,5 dkg darált vagy aprított dió


OMLÓS LAPOK

21 dkg liszt

14 dkg vaj

7 dkg porcukor

vaníliás cukor

reszelt citromhéj


KRÉM

8 dl tejszín

0,5 kg eper

ízlés szerint porcukor


Papírból kivágtam egy virág sablont. A piskótát sütés után vágtam formára, az omlós lapokat előtte. Az alján és a tetején vannak az omlós lapok, középen a kettőbe vágott piskóta. A többi szerintem világos, nem is írom le hogyan készül lépésről lépésre, ha valaki tudni szeretné, megírom szívesen.

Eredetileg marcipánnal akartam burkolni, piros szirmok, sárga közép, csak már nem maradt időm rá. Az oldalára meg már nem is jutott tejszínhab. De finom lett :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...