2010. június 12., szombat

Búrkifli, sajtos roló

Na, életem első vajas tésztája. Hát úgy is sikerült. Még gondolkozom hogy fel merjem-e rakni a képeket, nem lett valami leveles. De fimon lett.


Hozzávalók:


25 dkg liszt

25 dkg vaj

1, 25 dl víz

5 gr só

5 gr ecet


A liszt 20%, és a vaj 80%-ából (50 gr - 200 gr) sima vajasrészt készítünk, négyzet alakúra, kb 2-3 cm magasra, hűtőben dermesztjük. A maradék anyagokból jól nyújtható tésztát gyúrunk, cipót formázunk belőle, bevagdossuk, majd hagyjuk pihenni 20-30 percet. Ezután beburkoljuk a tésztát, itt vannak ábrák. Kinyújtottam, csináltam egy szimpla és egy dupla hajtást (kettő közt kinyújtani!), majd hűtőben pihentettem fél órát (minimum). Ezután kinyújtottam, megint egy szimpla és egy dupla hajtás jött, majd megint hűtő.

Ezután kinyújtottam a tésztát kb 4 mm vastagságúra. 


Búrkiflihez:


3 tojásfehérje

kb 20 dkg cukor

6 dkg (vagy több is mehet nyugodtan) darált dió


A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verem, hozzáforgatom az ízesített diót (citromhéj, fehéj). A tésztából kb 12 cm széles csíkokat (nálam 2) vágtam, az aljukra sima csöves zsákból kinyomtam a dióhabot. A tetjüket lekentem tojással, felgördítettem. kb 12 cm-s darabokra vágtam. Nekem 9 db kifli jött ki. Le lehet kenni tojással, de nem fontos. 230 fokon sütöm.


Sajtos rolóhoz:


20 dkg reszelt sajt

20 dkg vaj

2,5 dl tejszín

4 tojássárgája, de helyettesíthejtük liszttel, így nem lesz sárga a krém.

a könyv szerint 12 gramm só, de úgy NAGYON sós lesz, szerintem elég bele 5 is.


A vaj kivételével mindent összeöntünk és felfőzünk, besűrítjük. Mikor kihűlt, kihabosítjuk a vajjal.

A tésztából 2 cm széles csíkokat vágok, lekenem tojással, habrolócsőre tekerem őket, hogy 1/3-áig fedjék az alattuk lévő csíkot. Újra lekenem tojással. 230 fokon sütöm.


Ha kihűltek betöltöm habzsákból a krémmel, a végüket reszelt sajtba mártom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...