2010. június 2., szerda

Gyereknapi Sacher-torta


Az a jó a Sacherben, hogy gyorsan megvan, és nem kell krémet készíteni :) Ebből is a mini-verzió készült, mert hármunknak minek nagyobb. A kép sajnos elég rossz minőségű lett, mert a fényképező gép lemerült, és ezt a kamerával készítettem. Az meg ilyet csinál.


Hozzávalók:

3 tojás

3 tojássárgája

9 dkg liszt

9 dkg cukor

3 dkg kakaópor

3 dkg olvasztott vaj

3 dkg víz

töltéshez baracklekvár

bevonáshoz étcsoki

díszítésnek marcipán és cukormáz


A tojásokat, sárgájákat, a vizetés a cukrotgőz fölött folytonos keverés mellett kb 50 fokosra melegítem (fontos a keverés, különben rántotta lesz). Kihűlésig habbá verem, majd hozzákeverem a kakaóport és lisztet, végül az olvasztott vajat. 180 fokon sütöm egy darabig, majd mikor már nem jön feljebb, leveszem a hőfokot 150 fokra (könyv szerint 100, de nekem az nem jött be).

Mikor kihűlt, 3-ba vágom, betöltöm baracklekvárral. Kevés lekvárt felforralok, és egyenletesen körbekenem vele a tortát. Mikor bőrt kapott, bevonom csokival.

A csillagot úgy csináltam, hogy szabályos legyen, hogy neten kerestem egy képet, megfelelő nagyságúra nagyítottam, és lekopíroztam egy papírra :)

A kis csillagok a Dr. Oetker-féle dekor-cukormáz-bigyóval lettek felrajzolva.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...