2011. június 16., csütörtök

Korvapuusti


Tegnapelőtt este sültek ezek a péksütik, hogy legyen mit reggelizni (tegnap). Persze a reggelt már a felük se érte meg :)

Ez egy finn péksüti, a neve jelentése "füles", mármint fülre adott pofon :D

Én imádom, Finnországban folyton ezt ettem, meg itthon is szoktam csinálni.


Hozzávalók:

50 dkg liszt

2,5 dl tej

1 tojás + 1 kenni

2,5 dkg élesztő

1 dl cukor

1 ek kardamom

75 dkg vaj + valamennyi kenni

fahéjas cukor szórni

darabos cukor a tetejére


A tészta összeállítását már leírtam itt. Ha ezzel megvagyunk, kinyújtuk fél cm vastagra, megkenjük olvasztott vajjal, megszórjuk a fahéjas cukorral, és feltekejük. Ferdén darabokra vágjuk a rudat úg, hogy mindig a másik irányba dőljön a kés, mint az előzőnél.



A keskeny felüket felfelé fodítva középen benyomjuk a tésztát, majd kelesztjük még 10 percet. Bekapcsoljuk a sütőt 180 fokra. Még egyszer benyomjuk a sütik közepét, lekenjük tojással, és megszórjuk a szórócukorral (rae sokeri).


Hamar, 10-15 perc alatt megsülnek. Egy jó pohár tejjel tálaljuk, az nagyon illik mellé :)





4 megjegyzés:

  1. Szia. Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy biztos 75 dkg vaj kell a fél kiló liszthez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igen, ebben a tésztában több a vaj, mint amit mi, magyarok szoktunk tenni a saját kalécstésztánkba.

      Törlés
    2. Csak azért kérdeztem, mert egyik nap elkészítettem, de nagyon ragadós volt a tészta, és még bőven kellett hozzá raknom lisztet. Vagy akkor ennek ilyen ragadós tésztának kell lennie?

      Törlés
    3. Az elején persze, ragadós, de ahogy dagasztod, szépen összeáll. Kell neki legalább 5-10 perc dagasztás, hogy jó állagú legyen a bélzete.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...