2011. június 15., szerda

Fűszeres cseresznyelekvár

Annyi cseresznyét szedtünk, hogy már kínomban lekvárt főztem abból, amivel már nem tudtam mit csinálni. Pedig eredetileg nem terveztem főzni idén, csak baracklekvárt.. Azóta meg még Panka levendulás-rózsborsos eperlekvárját is kipróbáltam. Ennyit a terveimről :)

A kép borzasztó lett, de nem tudtam jobbat csinálni, mert lemerült a gép.

Kemény két közepes üvegnyi lett.


Hozzávalók:

2 liter (igen, hülye vagyok) magozott cseresznye

10-15 dkg cukor

1 lapos ek őrölt gyömbér

1 lapos ek őrölt fahéj

1 lapos ek őrölt szegfűszeg

1 lapos ek ánizs

fél tasak agar-agar


Mindent jól összefőzünk, én megtrumixoltam kicsit a cserit, hogy azért ne csak darabok alkossák már a lekvárt. Mikor már a fele leve elfőtt, hozzákevertem az agar-agart, főztem még 2 percig, majd kiadagoltam az üvegekbe. A szájukra aztán ment a celofán meg a gumi, rá a nátrium-benzoát, rá a kupak. Fejjel lefelé még álltam 5 percet, majd irányba vették a száraz dunsztot.

Isteni íze van, szerintem ránott camamberthez biztos, hogy ki fogom próbálni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...