2011. június 10., péntek

Bodzaszörp télire

Idén is befőztem egy kisebb adag bodzaszörpöt. Csak azért nem nagyobbat, mert más szörpöket is tervezek eltenni, és mindenből 10 liter azért egy kicsit sok lenne. Főleg, hogy egy fél liter szörpből lesz vagy 3-4 liter ital :)



Hozzávalók:

2 "auchanos" szatyornyi bodzavirágzat (ne egyszerre szedjük le)

2 kg cukor

5 liter víz

3 citrom


Az egyik kiló cukorból és a vízből szirupot főzünk. Közben az egyik szatyornyi bodzát átnézzük, legyen bogár és szennyeződés mentes. aki akarja át is moshatja, de én nem szoktam, mert kevésbé intenzív íze lesz. Ha megvagyunk, készítsük ezt be egy nagy (nekem 9 literes) fazékba. Szeleteljük fel a citromot. Ha felforrt a szirup, öntsük nyakon vele a bodzát. Ha kissé kihűlt, mehet a citrom is bele.


Ezt így lefedve hagyjuk állni 2 napig, majd szűrjük le (tehát a citrom se maradjon!), adjuk hozzá a másik kiló cukrot, forraljuk fel, majd öntsük nyakon vele a második szatyornyi bodzát. Ezt megint hagyjuk 2 napig állni, majd egy újabb szűrés-forralás után adagoljuk üvegekbe.


Én úgy szoktam, hogy a celofán tetejére szórok egy kis nátrium-benzoátot, és elvileg nem kerül a tartósítószer a szörpbe, mégis eláll. De ezzel tudom, nem találtam fel a spanyolviaszt :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...