2011. május 31., kedd

Citromfüves bonbon


A másik ötletem a citromfű felhasználása volt a bonbonokhoz. Meg a levendula, persze, de sjanos az még nem virágzik nálunk. Ez is egy kb. 25 bonbonos adag.


Hozzávalók:


1,25 dl tejszín

80 g cukrozott sűrített tej

3 nagy ág citromfű

1 ek citromlé

1 ek kakaópor

27 dkg étcsoki (nekem 70%-os)

3 dkg fehércsoki



A tejszínt, a sűrített tejet és az étcsokit felmelegítjük, beletesszük a kakaóport is. Felaprítjuk és jól beleforgatjuk a citromfüvet, majd picit megturmixoljuk. Egy napig legalább hagyjuk állni hűtőben, hogy kijöjjön az íz. Kóstolgassuk közben :) Amikor jó, melegítsük fel, és szűrjük le, meg a citromfüvet is passzírozzuk át, amennyire lehet.


A bonbonok elkészítésénél ugyanúgy járunk el, mint a narancsos-mézes bonbonnál. Kivéve persze a lezárást, mert itt temperált fehércsokit csurgatunk a kosárkák tetejére, kicsit megrázogatjuk hogy elegyenesedjen, majd egy hústű segítségével étcsokival díszíthetjük. Én leszedtem a formákat a külsejükről, de nyugodtan benne is lehet hagyni, ha nem lettek túl csokisak.




2 megjegyzés:

  1. Nem is tudom, hova írjak. Szuper a sütiblogod! Tegnap majdnem elolvastam az egészet. Nagyon tetszik, gratu! :-)
    Vewy

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...