2010. július 11., vasárnap

Zserbó



Mikor elkészítettem a cukrász pozsonyi tésztát, rájöttem, hogy tulajdonképpen nem is ebből a tésztából akartam csinálni, mert van egy szakácskönyvem, és az alapján finomabb a zserbó. De ez sem lett rossz :)


Hozzávalók:


50 dkg liszt

5 dkg porcukor

20 dkg vaj

1,5 dl tej

1 tojássárgája

1 dkg élesztő

csipet só

vaníliáscukor, reszelt citromhéj


1 üveg baracklekvár (vagy ízlés szerint)

20 dkg darált dió

étcsoki a bevonáshoz


Az langyos tejet felfuttatjuk az élesztővel, kicsi cukorral, kicsi liszttel.  Ha kész, minden hozzávalót összegyúrunk, sima tésztát készítünk. Legalább fél órára hűtőbe tesszük. 4 egyenlő részre osztjuk (én le szoktam mérni). Kinyújtjuk az egyiket, sütőpapíros tepsibe tesszük, megszúrkáljuk villával. Megkenjük baracklekvárral, rászórjuk a harmadrész diót, majd a többi lappal is így járunk el. Fél órát kelesztjük, majd 180 fokos sütőbe tesszük. 10-15 perc után a hőfokot levettem 160 fokra, hogy a belseje is átsüljön. Sütöttem kb. fél órát.

Mikor kihült, forró baracklekvárral kentem meg vékonyan (itt érdemesebb boltit használni, mert az simább). Megolvasztom gőz fölött a csokit kicsi olajjal (nagyon fontos hogy víz ne kerüljön a csokihoz, mert összerántja). Én díszítésnek olvasztottam kicsi tejcsokit is. Az étcsokit merőkanállal a zserbó tetejére csurgatom, egy kenőkéssel (vagy hosszú, széles késsel) elsimítom. A tejcsokiból széltében egyenes vonalakat húzok, majd fogok egy hegyes kést, és egyszer lefele, egyszer fölfele a vonalakra merőlegesen végighúzom a csokiban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...