2010. július 11., vasárnap

Kastélytorta

Sajnos nem volt épp fényképezőgépe senkinek, úgyhogy ez a torta nem került megörökítésre.


Hozzávalók:


7 tojásból csokis piskóta

7 dl tejszín + kb 1-1.5 dl
kb. 30 dkg cukor
kicsi rum (de azért érződjön!) 

díszítéshez tortadara vagy csokireszelék


A piskótát 5 köralakú lapnak kikenve megsütöm 170 fokon. Eredetileg zsírozott lisztezett sütőlemezen kéne, de a perem miatt ezt otthon nehéz kikenni, úgyhogy a legegyszerűbb, hogy sütőpapírra megrajzoljuk a kört egy tortaforma segítségével, és ez alapján kenjük ki. Sütés után egyformára igazítjuk őket.

Megolvasztjuk a cukrot, és ha sima, nagyon apránként hozzácrugatjuk a kevesebb tejszínt. Rummal ízesítjük és kihűtjük. Felverjük a sok tejszínt, a habbal lazítjuk a karamellkrémet, majd összekeverjük.

Betöltjük a tortát, kívül is bevonjuk. Oldalát panírozhatjuk darával vagy reszeltcsokival (nekem kevés darám volt csak, úgyhogy én a tetejére szórtam, és az oldalát körbehúztam recés kártyával. A teszínhabrózsák a darára mentek. Csokipasztillákkal díszítettem, és mivel ez egy szülinapi torta volt, egy darab fehércsoki sima felére "Fanny" feliratot készítettem olvasztott csokival. Középre nyomtam egy krémrózsát, és erre tettem a táblát ferdésen.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...