2012. július 23., hétfő

Barlangász sisak



Egy barátnőm édesapja barlangász, az ő születésnapjára kérték ezt a tortát, egy citromos kíséretében.
Az ízesítés rám volt bízva, annyi volt a kérés, hogy a karbidlámpa legyen rajta, mert abba szeretnék tenni a gyertyát, hogy legyen piros, és nem kellenek rá lyukacsok, helyette név+évek száma.
Szerintem egy picit nyomi lett szegény, dehát evvan. Az ünnepelt feleségének tetszett.

Belül vaníliás-narancsos vajkrém van, szerintem nagyon finom lett, csináltam is a maradékból kis tányrdesszertkét.


Hozzávalók:

3 tojásból piskóta
30 dkg vaj
2 tojássárgája
3,3 dl tej
33 g vaníliás pudingpor
10 dkg cukor
2 ek porcukor
fél rúd vanília
1 narancs lereszelt héja
fél narancs leve



A krémet az itt leírt aranykrém leírás alapján elkészítem.
A piskótát a szokásos módon megsütöm, két vékony lapnak kikenve, és egy fóliával bélelt tésztaszűrőbe kezdem beleegyengetni, belerétegezni a krémmel.




A citromtorta ugyanaz, mint a múltkori, kivéve, hogy ez zselatinnal készült (20 g).



3 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik a sisak, nem lehetett egyszerű a lámparész formázása.

    VálaszTörlés
  2. Köszi mindkettőtöknek :)
    Hát eldolgozgattam csak azzal vagy egy órát. Vagy lehet, hogy többet is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...