2011. április 13., szerda

Vargabéles


Ma ebéd utánra, desszertnek készítettem, meglepetésként a férjemnek, aki nagyon szereti. A közeli étteremben tálalják ilyen formában, gondoltam, én is bepróbálkozok vele. Mivel először vásároltam, és csak utána néztem a receptet, ezért végülis nem nagyon sikerült azt követni, mondhatni saját recept lett. 10 darab.


Hozzávalók:


25 dkg túró

25 dkg "közepes" metélt tészta

1 csomag rétestészta (80 g-os, 4 lapos)

3/4 pohár tejföl

2 tojás

12 dkg cukor

vaníliás cukor, mazsola


A metélt tésztát bő vízben kifőzöm, közben a túrót villával összetöröm, hozzákeverem a tejfölt, a vaníiliás cukrot, a tojások sárgáját és a mazsolát, majd a kifőtt tésztát is. A tojásfehérjéket pici sóval és a cukorral kemény habbá verem, majd lazán beleforgatom a túrós-tésztás töltelékbe.


Fogtam egy kb 7,5 cm magas, egyenes falú bögrét. A réteslapokat ilyen széles csíkokra vágtam, 5 csík jött ki, mindegyik 4 rétegű. 2-2 rétegre bontottam őket, olajjal megkentem, hogy összeragadjanak, majd akkorára göngyöltem, hogy pont illetszedjen a bögrébe. Miután bele is tettem, a rétestészta közepébe szépen belelapátoltam annyi tölteléket, hogy kb. 1 cm kimarad a tetején (jól le kell lapogatni). A tetején maradt tésztát ráhajtogatom a töltelékre, és így ráborítom a sütőpapírral fedett tepsire. És akkor ezt mint a 10 darabbal, igen, kicsit pepecs, de megéri!


A hengereket kívül tejjel lekenem, és 180 fokos sütőben addig sütöm, míg a teteje szép barnás nem lesz.


Porcukorral meghintve, lekvárral tálalom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...