2011. április 25., hétfő

Húsvét

Pár kép a mi Húsvétunkról:


Vasárnapi kalács:


Julcsi megtalálta a nyuszifészket:


Pozsonyi kifli hétfőre:


Várjuk a locsolókat:



Kalács receptje:


1 kg liszt

10 dkg vaj

5 tojássárgája

5 dl tej

5 dkg élesztő

2 ek cukor

pici só


A lisztet és a sót elkeverem egy tálban, a közepébe mélyedést készítek, ebbe öntöm a meleg tejet, amibe belekeverem a cukrot és feloldom benne az élesztőt. A lisztből annyit hozzákeverek, hogy hígabb tejföl sűrűségű legyen. A tetejét behintem liszttel, és így kelesztem a kovászt 10-15 percig. Ha szépen felfutott, hozzáadom a puha vajat és a tojássárgákat. Lágy, sima tésztát gyúrok (ez igénybe vehet 10, sőt 15 percet is), majd kelesztem kb egy óra hosszát. Félidőben egyszer átgyúrom. A megkelt tésztát 3 egyenlő részre osztom, egyeségvel kisodom őket, vagy még szebb lesz, ha kinyújtjuk és feltekerjük, és így érjük el a rudakat. Összefonom, kelesztem fél órát, begyújtom a sütőt, lekenem egész tojással, majd még addig kel, amíg bemelegszik a sütő (180 fokra).



2 megjegyzés:

  1. milyen aranyos a kislányod :) és a fonás is GYÖNYÖRŰ!!!! Nekem sohasem lesz szép, úgyhogy nem is próbálkozom már vele :D

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) Nekem se volt mindig ilyen, ne aggódj :d Igazából ez eddig a legjobban sikerült húsvéti kalács, alig találtam meg sütés után, hogy hol illeszetttem össze a kört :D Egyébként ha azért nem sikerül, mert a rudakat sodrod, akkor ne aggódj, csak nyújtsd. Sodorva nekem is csúnya lesz!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...