2011. április 23., szombat

Báránykák


Tegnap kaptam kölcsönbe két bárányformát, így készítettem is rögtön mindkettőben egyet-egyet. A recept az egyik dobozáról van.


Hozzávalók:

(egy bárányhoz)


2 tojás

12 dkg vaj

10 dkg cukor (eredetileg 12)

16 dkg liszt

1/2 tk sütőpor

pici só


(Ezt a tálat is saját kezűleg készítettem)


A vajat a cukorral habosra keverem, egyenként hozzáadom a tojásokat, majd a sütőporral és sóval elkevert lisztet. Beleöntöm/kanalazom a kivajaozott, kilisztezett bárányformába, majd 180 fokon kb. 40 percig sütöm.

Kicsit túlnő a formán, de inkább vágni kelljen, mint hogy kevés legyen :) Ízre nem egy nagy durranás, de nem is az a lényeg.


Mikor kihűltek (itt már kettőhöz írom) 60 g porcukrot simára keverek egy evőkanálnyi vízzel, és egy ecsettel a bárányokra kenem a mázat (az orrukat kihagyom), majd kókuszporral körös-körül beszórom. Kicsit nekem furák, olyan mintha nem lenne lábuk, pedig elvileg csak fekszenek. Azért a biztonság kedvéért a "lábatlanabb" köré még füvet is írókáztam.

A szemük mazsola, a többit kitalálja mindenki :)


Szép Húsvétot mindenkinek!



A formák:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...