2012. április 15., vasárnap

Fonogatás


Még a Vörösmarty téri karácsonyi vásárban vettem egy jó nagy szatyor natúr gyapjút. Hogy én majd mennyi mindent csinálok belőle. Például varrok babát. Meg nemezelek. Meg nem csak babát, hanem mindenféle állatot varrok meg kötök, és ezzel tömöm majd ki őket.

Persze.

Eljutottam odáig, hogy a két legközelebbi boltban megkérdeztem, van-e az a waldorf-babának való anyag. Hát nem volt, úgyhogy a babaproject itt kudarcba fulladt.

Viszont szoktam nézegetni kötős-horgolós-FONÓS blogokat, és eddig is tetszett a dolog (mármint a fonás, a kötést már eddig is igen aktívan csináltam). Szóval dönöttem: szerzek egy orsót. Ez volt múlthét szerdán. A közeli Szövőház csak kedden és pénteken van nyitva, tehát nagy izgalomban várnom kellett másfél napot (szörnyű). A bolt tulaja egy volt gimis osztálytársam anyukája, úgyhogy türelmesen meg is mutatta, hogy működik a dolog, meg még kedvezményt is kaptam :) (Persze egy orsó egyébként sem kerül vagyonokba, de nagyon kedves gesztus volt tőle).


Aztán hazaérve rögtön leültem és elkezdtem próbálgatni. Hát, elég egyenetlen lett a fonalam, vastag is, meg nagyon sokszor túlsodortam. Meg nem is ment valami gyorsan (most se). Aztán jött a Húsvét, így napokig nem nagyon jutottam közelébe a fonásnak, de aztán pár nappal később úgy dönöttem, hogy elég hosszú már az a fonal ahhoz, hogy kész legyen az első gombolyagom (amúgy lett kemény 2 dkg, szóval tévedtem). Próbáltam megfesteni zöldes-sárgára (csalánfőzet), de alig fogta be, képen egyáltalán nem látszik. Szerintem valami játékbaba pulóver lesz belőle, vagy ilyesmi. (Figyelem: a következő képek egy kamerával készültek, mivel még mindig nem jutottam el odáig, hogy vegyek elemet a fényképezőgépembe).


Itt még festetlenül:


Itt már festetten (vagyis festeni próbáltan):



Azóta belekezdtem egy újba, ami már sokkal vékonyabb, sokkal egyenletesebb és sokkal szebb, és még sokáig fonódni fog, úgy érzem. Azt tervezem, hogy két szálat összecérnázok majd, és akkor jólesz.



Egy másik kisadagot meg elkezdtem megfesteni céklalével, timsóval, de nagyon nem akarja befogni, pedig már 2 napja ázik benne. Segítség!



A lényeg a lényeg: új hobbim van, élvezem, és még nagyon van hova fejlődni benne.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...