2010. szeptember 14., kedd

Pálmalevél



Véééégre! Egyedül, itthon, és szép is lett (mármint értem itt azt, hogy jó leveles)! Így már el merek majd menni a szakvizsga gyakorlati részére is :)

Most nem a tankönyvi recept alapján dolgoztam, mivel azzal már felsültem, hanem a Süssünk című Dr. Oetker szakácskönyvben szereplő receptet vettem alapul, csak nekem a 4 dl víz fél kg liszthez kicsit soknak tűnt, úgyhogy változtattam picit, meg a liszten is.


Hozzávalók:


50 dkg liszt

5 dkg vaj

2 ek ecet

1 tk só

kb. 2,5 dl víz


egy félkilós margarin



A lisztet rétesliszttel kevertem, mert a fogósabb, az ítt jó. Tehát 150 g-ot felcseréltem rá. A lisztben elmorzsoltam a vajat, hozzáadtam a sót, majd kis vizet és az ecetet. Elkezdtem gyúrni, és addig adtam hozzá vizet, amíg közepes keménységű tésztát nem kaptam. Ezt aztán elgyúrogattam vagy fél óra hosszát, amíg sima, jól nyúló tésztát nem kaptam. Cipót formáztam belőle, bevágtam a tetejét és pihentettem. 


A félkilós margarintéglát nála kb 2x nagyobb fóliába tettem és kicsit kinyújtottam, hogy laposabb legyen. A beburkolás és hajtogatás már le van írva egyszer, azt nem részletezem. A lényeg, hogy egy szimpla, egy dupla majd fél óra pihenés letakarva, aztán ez mégegyszer, és ezután lehet formázni a tésztát.


Ez pedig úgy történik, hogy a pihentetett tésztát átszitált porcukron nyújtom ki kb. 4 mm vastagra, és ezt megszórom fahéjas porcukorral. Mindkét oldalrról feltekertem, és bamm! Így lett a pálmalevél. Megszórtam a felső oldalát porcukorral, és ezzel az oldalával lefelé raktam a tepsibe. Tenyérrel le kell lapítani, majd 225 fokos sütőben sütni. Félúton kivesszük, leporcukrozzuk majd megfordítjuk őket.


Eredetileg fahéj nélük készül.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...