2010. szeptember 13., hétfő

Mascarponés szőlőtorta


Tanulás közben néztem ki ezt a receptet, amihez egyébként anyaghányad nem volt megadva, csak az elkészítés menete.


Hozzávalók:


Tésztához:

10 dkg darált mandula

20 dkg liszt

20 dkg vaj

10 dkg porcukor

vaníliás cukor, reszelt citromhéj


Krémhez:

25 dkg mascarpone

2,5 dl tejszín

5-10 dkg porcukor

5 dkg zselatin

szőlő


A tészta hozzávalóit összegyúrom, majd egy órára a hűtőbe teszem. Ezután kibélelek vele egy tortaformát (nem húzom fel a tésztát a perem tetejéig, csak kb félig), majd vakon sütöm 180 fokon. Ha kihűlt, elkészítem a krémet. A zselatint kis vízben megduzzasztom, a szőlőszemeket kettévágom, összekeverem a macarponéval. Felverem a tejszínt, hozzászitálom és óvatosan beleforgatom a porcukrot.A zselatint megolvasztom és hozzákeverem a mascarponéhoz, majd ezt a tejszínhabba keverem. A krémmel megtöltöm a tésztavázat, és fél szőlőszemekkel díszítem. Fogyasztás előtt hűtőben érdemes dermeszteni 3-4 órát.

(Én kb. fél kiló szőlőt használtam összesen.)


UPDATE: bréking nyúz. Valamikor októberben ültem a János kórház sebészeti várójában, és a mellettem ülő bácsi keresztrejtvényt fejtett, én meg épp odanéztem és mit látnak szemeim? EZT A KÉPEMET!!!! A keresztrejtvény közepén. Néztem egy darabig, tuti, hogy ez volt. Sajnos nem volt annyi eszem, hogy megkérdezzem a bácsit, melyik újság az, és utána nem találta meg a férjem egyik rejvényújságban sem, pedig végignézték az újságossal az összeset a kórházi újságárusnál. Kár. Mindegy, azér valamennyire büszke vagyok rá, hogy berakták az egyik sütim képét egy újságba, még ha ez nem is egy gasztromagazin... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...