2010. szeptember 13., hétfő

Aszaltgyümölcsös torta



Férjem a születésnapjára valami aszaltgyümölcsös tortát szeretett volna. Mondtam neki, hogy az kicsit püspökkenyér-feelilng lesz, és valóban az is lett, de finom volt.


Hozzávalók:

Tésztához:

4 tojás

10 dkg vaj

10 dkg liszt

3 dkg kristálycukor

3 dkg porcukor

asztalt gyümölcsök ízlés szerinti mennyiségben, felaprítva


Diós tojáshabhoz:

2-3 tojásfehérje

2 marék darált dió

3 dkg cukor


A vajat habosra keverem a porcukorral, majd egyenként hozzákeverem a tojássárgákat. A fehérjét kemény habbá verem, a végén 2 részletben hozzáadom a kristálycukrot. A vajas részt lezítom egy kis habbal, majd hozzáadom a habhoz, óvatosan beleforgatom, közben hozzásztálom a lisztet. A végén beleforgatom a kis liszttel elkevert aszalt gyömölcsöket. 170 fokon megsütöm. Mikor kész és kissé kihűlt, Felverem a diós habhoz a fehérjét, a végén hozzáadom 2 részletben a cukrot, majd beleforgatom a diót, és a torta tetejére simítom. Én recés kártyával mintáztam, majd 100 fokon szárítottam, míg megbarnult a teteje.

Aszalt gyümölccsel díszítettem. Ez így nem túl édes, mert mi így szeretjük, szóval nyugodtan lehet több a cukor minden pontban!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...