2010. szeptember 13., hétfő

Diótorta



Apukám születésnapjára, kívánsága szerint diótortát csináltam (meg egy Sachert).


Hozzávalók:


Tésztához:

7 tojásfehérje

7 dkg liszt

10 dkg darált diót

ízlés szerint kakaópor

12 dkg cukor


Krémhez:

30 dkg darálz dió

10 dkg cukor

2 dl tej

fehéj, szegfűszeg

50 dkg vaj


A tésztát piskótához hasonlatos módon elkészítettem, és 4 tortalapot sütöttem belőle.

A krémhez a diót, cukrot és a fűszereket leforráztam a tejjel, majd mikor kihűlt, a kihabosított vajhoz kevertem. Beltöltöttem a tortán, tetejét, olalát is vékonyan bevontam. Az oldalát gorombára vágott dióval paníroztam, a tetejére pedig egy natúr, egyszeres marcipánlap került. Díszítésnek csokiba mártottam a fél diókat, és felírtam a 50-es "feliratot".

Gluténmentes verzióban is készült azóta, ilyenkor egyszerűen a liszet lecseréljük dióra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...