2011. október 1., szombat

Kivis-barackos gyümölcstorta


Egy születésnapra kérték ezt a tortát. A "szabály" a következő volt: tejszínes gyümölcstorta :) Mivel a tetejét is gyümölccsel szerettem volna díszíteni, agyaltam, hogy milyen gyümölcsöket használjak, mert a piros bogyósoknak már nincs szezonja, fagyasztóból felengedve meg már azért nem olyan szép. Viszont még soha nem csináltam másfajta gyümölccsel tejsznes tortát. Mert ott van az őszibarack, ami tök jó, meg puha. Is lehetne, ha még rendesen szezonja lenne annak is. Najó, akkor viszont még mindig van befőtt. Az viszont inább a túrótortát juttatja eszembe.

Aztán rájöttem, hogy létezik kivi. Ami tök jó, mert a savanyúságával ellensúlyozza a barackbefőtt édességét, és szépen lehet vele díszíteni is. Viszont... volt egy kis baj. Ugye én úgy szoktam, hogy a piros bogyósokból, levükkel együtt főzök egy pudingot. De a kivi meg a barack főzve...? Node, sebaj, rájöttem hogy van nekünk jókis hidegen készítős pudingporunk is, így nem fog folyni a krém...

...s így született meg eme tortácska.


Hozzávalók:

7 tojásos piskóta

1 l tejszín

0,05 dkg porcukor

3 db kivi

1 nagy őszibarack konzerv

1 csomag (Gála) hidegen készíthető vaníliás pudingpor


Elkészítem piskótát, megvárom, míg teljesen kihűl, majd 3 felé vágom.

A barackból félreteszek 2-3 szemet, díszíteni, a kiviket meghámozom. Kettőt darabokra vágok, és egy tálba teszem a barackkal. Jól összeturmixolom, majd belekeverem a pudingport. Párperc állás után már szalonképes az állaga :)

A tejszínt felverem, hozzáforgatom a porcukrot, és kiszedem kicsit több, mint az 1/3-át, félreteszem. A maradékból kiszedek egy kártyányit, hozzáforgatom a gyümölcspéphez, majd az egészet beleöntöm a tejszínhabba, és jól, de óvatosan összeforgatom. Még zselatinnal szilárdíthatjuk, ha akarjuk, én nem tettem.

Betöltöm a tortát, majd a felretett tejszínhabbal körbe bevonom. A harmadik kivit karikákra vágom, a félretett barackot szeletekre, és kidíszítem a torta tetejét velük. Eztán habzsákból díszítem a torta oldalát, és legvégül a teteje szélét, körbe.



Nagyon finom ez a krém, azt hiszem ezentúl gyakori vendég lesz ez nálunk:)



3 megjegyzés:

  1. Hát újra itt vagy :) De jó, örülök, már aggódtam, hogy nem történt- e valami baj esetleg... :)

    VálaszTörlés
  2. Dejó, köszi hogy aggódtál :) Igazából csak az volt, hogy nem volt fényképezőgépünk, és sütni se tudtam sokat sajnos, amit meg sütöttem, az legtöbbször olyan volt, ami már volt (blogon).
    De most megint nálunk van a hipercsúcsminőségű képet készítő kamera, szóval megint lesznek képek. Mindjárt teszek is fel párat :) (egyébként épp most olvastam a politikás bejegyzésedet, és szabályosan hányingerem lett... remélem rendbe jönnek majd a dolgok :))

    VálaszTörlés
  3. Hmm, most nézem, hogy a közepén az egyikn kiwit fordítva tettem mint a többit. Nem tudom, lélekben épp hol jártam akkor, meg utána, hogy ez csak most, kb. 4 hónappal később tűnik fel :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...