2010. december 27., hétfő

Mignonok


Anyukám szülinapi kívánsága volt, hogy csináljak neki mignont. Még nem csináltam soha korábban, és hát olyanok is lettek. Ronda, de finom :) Négy félét csináltam, mindegyikből hármat.

6 tojásból sütöttem sima piskótát egy szögletes tepsiben, majd 3 lapra vágtam. A krémekhez csináltam egy aranykrémmel dúsított vajkrémet:


Hozzávalók:


0,5 l tej

35 dkg cukor (én csak 25-öt tettem)

5 dkg vaníiliás pudingpor

3 tojássárgája

40 dkg vaj


A tej nagyrészét a cukorral felforralom, közben a maradék tejet, a tojássárgákat és a pudingport simára keverem, majd hozzákeverem a forrásban lévő tejhez. Besűrítem, és hozzákeverem a vaj harmadrészét. A maradék vajat kihabosítom, és összekeverem a kihűlt krémmel.

Ezt ízesítettem és darált dióval, kávéval, tejjel leforrázott (és kihűtött) kókusszal, és citrommal. Ha valaki attól félne, hogy pudingízű lesz, elárulom, hogy nem :)

A piskótát 4 részre osztottam, és egyenként betöltöttem a különféle krémekkel, majd így vágtam (hűtés után) további 3-3 részre őket. Jól megdermesztettem hűtőben, majd forró baracklekvárral lekentem, és ezután húztam át színezett (vagy a kókuszos esetén színezetlen) fondánnal. Hát, nem lett valami szép, de én ezt a gyakorlatlanságom mellett a fondán nem túl jó minőségének számlájára is írom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...