2012. május 6., vasárnap

Sakktábla-keksz


Következzék ez az egyszerű kis keksz, igazából nem nagy szám, de most ez készült, ballagásra vittük. 5 perc alatt fogyott el. Kábé.


Hozzávalók:

375 g liszt
250 g vaj
125 g porcukor
kakaópor


Az első három hozzávalóból linezrtésztát készítettem, majd elfeleztem úgy, hogy az egyik egy picivel nagyobb legyen. A kisebb részhez annyi kakaóport gyúrtam, hogy szép barna színe legyen.
Mindkét részt 5 egyenlő részre osztottam. A fehérből az egyiket kinyújtottam vékony téglalap formára, majd az összes többi részből egyenlő vastagságú rudakat sodortam. Mindegyiket kicsit "élesítettem", hogy a metszete kockát adjon.
A téglalapot kicsit bevizeztem, majd rátettem egymás mellé egy barna, egy fehér, majd még egy barna csíkot. Ezek tetejét is vizeztem, jött rá egy fehét, egy barna, majd még egy fehér csík, víz, majd az első sor ismétlése. A téglalappal körbevontam, folpackba csomagoltam, és egy órára hűtőbe tettem.
Ezután kb. 4 mm vastag szeletekre vágtam és 180 fokon megsütöttem őket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...