2013. március 2., szombat

Glutén- és tejmentes torta naranccsal



Szintén párom kollegája részére, illetve az ő fiának a születésnapjára készült ez a torta. Sajnos a srác tejérzékeny, és abból is a rosszabbik: nem a laktózra érzékeny, hanem a tejfehérjére, így rögtön ki lehetett húzni a hulalás megoldásokat. És pluszba most a lisztérzékenység gyanúja is fenn áll.
Ízre narancsosat szerettek volna, mondván, annak van most szezonja. plusz szerettek volna zselés díszítést.

Kihívás. Ugyanis a neten abszolút semmit nem találtam, ami normálisan működött volna esetünkben. Tehát valami teljesen új kellet.

Végülis egy Eszterházy-szerűséget készítettem, vaníliás szójatejes krémmel, diós-kakaós piskótával.
Előző este azért csináltam egy kis adag tesztkrémet, és mivel az ízre és állagra jó lett, bele mertem vágni.
A torta 16 szeletes.


Hozzávalók:

8 tojásfehérje
27 dkg darált dió
3 dkg kakaópor
20 dkg cukor

8 dl vaníliás szójatej
4 tojássárgája
12 dkg pudingpor/keményítő
4 ek cukor
4 tk zselatin
1,5 dl frissen farcsart narancslé
1 narancs reszelt héja
2 narancs bele + díszíteni

Először a krémet készítettem el, hogy mire kisülnek és lehűlnek a lapok, tudjam is tölteni, mielőtt a zselatin nagyon meghúzna.

Első lépésként a zselatint beáztattam a narancslébe.
Igazából a szokásos módszert alkalmaztam, azaz a szójatejet a cukorral felforraltam, közben a keményítőt kikveretem simára a narancshéjjal, tojássárgákkal és egy kis vízzel.
Mikor felforrt a tej, folyamatos keverés mellett beleöntöttem a keményítős elegyet, még kb. fél percig tűzön kevergettem, majd levettem. A zselatint betettem a mikróba kb 20-30 másodpercre, majd ezt is hozzákevertem (ez ilyen biztos ami tuti alapon volt, valszínűleg teljesen felolvad akkor is, ha csak simán hozzákeverem a forró krémhez).

Bekapcsoltam a sütőt 170 fokra, és jó keményre felvertem a fehérjéket a cukorral, majd az összekevert diót-kakaót óvatosan, de alaposan hozzáforgattam. Kentem belőlük 5 kerek lapot, és kisütöttem őket.

A töltésen már nincs mit magyarázni,karikába töltöttem. a zselézés miatt főleg.  A második és harmadik réget krémbe eloszlattak kb másfél narancsot, a maradék maradt a díszítéshez.
Legközelebb lehet, hogy több krém kéne, bár úgy meg töménnyé sikerülhet.

Nekem ízlett egyébként, a leeső piskótarészekkel megkóstoltam a krémet, és határozottan finom lett.

A zseléhez a sima tortazselét használtam, megszínezve kicsit. Elment egy egész tasak. A rátett narancskarikákat is lekentem zselével, hogy ne száradjanak, temperált csokival díszítettem, illetve készítettem a csokigallért.

Visszajelzés még nem érkezett, úgyhogy izgulok kicsit :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...